I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, December 16, 2011

Koleksi Cerita Lawak..3

Assalamualaikum semua..hehe..petang2 camni,CK xnak la bawak cerita heavy2 sangat..Dah lama CK tak wat koleksi cerita lawak..So laju je jari ni pegi godek2 cerita kat everywhere la..(bukan lawak rekaan CK ok..) Tapi rasanya ramai yang dah pernah baca lawak2 ni.."kot"..so baca la lagi untuk ke berapa kalinya..keh keh keh...


MAYAT
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.


Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?

Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.

Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung

manakala yg ketiga disambar petir.

Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?

Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…



MAKAN SEMUT
Di sebuah klinik, ketika memeriksa seorang pesakit ,Doktor mendapat panggilan telefon daripada seorang suri rumah. Suaranya begitu cemas dan kalut.


Suri rumah: Doktor! Doktor! Anak saya makan semut.!


Doktor :Tak apa, jangan cemas. Semut tidak berbahaya.


Suri rumah:Tapiiiii...saya dah beri anak saya makan racun serangga agar semut tu mati.


Doktor :Apa ??Cepat bawa dia ke hospital!




AGEN CIA
Tiga lelaki sedang bersiap untuk mengikuti ujian akhir untuk menjadi agen CIA. Pegawai bertugas menyatakan yang didalam ujian akhir mereka ini, mereka dikehendaki membunuh isteri masing2. Pegawai itu memberi senapang pada Abdul dan kemudian masuk ke bilik sebelah dimana isterinya berada. Beberapa minit kemudian lelaki itu keluar dan mengatakan dia terlalu cinta kepada isterinya, tak kuasa ia membunuhnya. 


Amin memasuki bilik yang lain dengan senapang untuk membunuh isterinya. Lima minit kemudian dia keluar dan menyatakan.. betapapun dia ingin jadi agen CIA, dia tak sanggup membunuh isterinya sendiri. 


Kemudian pegawai itu memberikan senapang kepada Akbar dan kemudian masuk bilik yang mempunyai isterinya... Setelah 15 minit mereka semua mendengar bunyi tiga kali tembakan. Kemudian setelah beberapa minit.. lelaki itu keluar dengan nafas termengah-mengah dan berpeluh... Pegawai itu bertanya apa yang terjadi.. dan Akbar menjawab "Tuan bagi senapang yang ada peluru kapur.. aku tembak2 tak mati, jadi aku terpaksa mencekik leher isteriku untuk membunuhnya.."


Moral of the story: Janganlah bendul sangat, jadi orang...




JANJI TAU!!
Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya
untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer..

Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la...

Malam tu..

Time penyelidik tu nak mandi..maklum ler bilik air kampung..

Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi..

Makcik tu pun "semacam" ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi....

Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu..

Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie..

Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning..
" Kalau makcik ngendap saya sekali lagi...saya rogol makcik!!!"
Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata...

" JANJI TAU..!!".. :D :D :D


*vudus la lawak nih..


DONAT
Suatu hari d kantin skolah......


Amin:Hari ni aku ada bawa donat.Cuba teka berapa banyak aku bawa donat.Kalau betul aku beri kedua-duanya kat kau.
Ali:Ala.....dua biji
Amin:Eh!Betullah.Macam mana kau tahu???
Ali:Isshhhh....


SUP
pelanggan:saya ada masalah dgn sup ini.
Pelayan:kenapa encik?
Pelanggan:cuba kmu rasa sup ini.
Pelayan:eh? Kenapa, adakah sup ini terlalu masin?
Pelanggan:tak,cuba dulu kmu rasa sup ni.
Pelayan:tak pun sup ne terlalu panas.
Pelanggan:tak,kamu cuba rasa dul.
Pelayan:oh, ok baikla.em, tp mana sudunya?
Pelanggan:ahh.. Itu la masalahnya...


RANCANGAN SELEPAS INI?
Seorang guru bertanyakan pada anak muridnya pada hari keputusan peperiksaan SPM keluar. 
Cikgu : Tahniah, kerana mendapat keputusan cemerlang! 
Pelajar : Terima kasih cikgu. 
Cikgu : Saya tahu, kamu telah buat yang terbaik untuk peperiksaan kamu. Jadi apa rancangan kamu selepas ini ? 
Pelajar : Balik ke rumah!!



*ok,ni lawak lama~


PETUA
Seorang wanita sedang berjalan menuju kearah seorang leleki tua yg sedang berehat di serambi rumahnya...Setelah tiba,wanita itu berkata,"Saya tengok encik ni ceria sepanjang masa.Apa rahsia yg menyebabkan encik panjang umo dan sentisa ceria?"

"Tak ada rahsia apa pon.Cuma sya merokok 3 kotak besar sehari,minum arak,makan makanan segera dan berlemak serta x pernah sekalipun bersenam,"kata lelaki itu..

"Wah hebatnya encik ni!Berapa usia encik sekarang?"Tanya wanita itu kehairanan..

"Dua puluh empat,"jawabnya....

*anda faham lawak nih??keh3..


BMW
Peguam: "Baiklah, awak inginkan perkhidmatan saya. Tapi adakan awak mempunyai wang yang mencukupi untuk membayar perkhidmatan saya?"

Pelanggan: "Tidak, saya tidak mempunyai wang sedikit pun. Saya sangat miskin, tapi saya mempunyai sebuah kereta BMW!"

Peguam: "Baiklah, awak boleh membayar saya dengan kereta awak. Sekarang, katakan apa tuduhan yang dikenakan terhadap awak?"

Pelanggan: "Mencuri BMW!"


PANDAINYA DIA~
Sambil menggunting rambut seorang pelanggan, Mamak tukang gunting menunjuk kepada Ajoi yang bermain di depan kedainya sambil berkata.

Mamak: “Tgk budak yang pakai baju power ranger tu adalah budak yang paling bodoh di dunia”

Pelanggan: “Naper awak cakap macam tu mamak?”

Mamak: “Awak tgk ni..”sambil memanggil Ajoi datang kepadanya

Kemudian Mamak tu menunjukkan 2 helai wang kertas kepada Ajoi. Satu RM1 satu RM10 dan berkata pada Ajoi “Nah awak ambil la duit ni, awak pilih yang mana?”

Ajoi mengambil duit RM1 dan mengucapkan terima kasih dan terus berlari.

Mamak:” Hahaha kan saya dah kata! budak tu bodoh. Saya dah berpuluh kali tak terkira suruh dia pilih duit, dia mesti pilih duit yang paling sikit. hahaha!”

Sumardi yang melihat kejadian tu bertanya kepada Ajoi.

Sumardi: “Joi pasal ko tak ambik duit RM10 tu?”

Ajoi: “Aku takkan dapat duit RM1 lagi setiap hari kalau aku ambil duit RM10 tu. Ini kerana Mamak tu selalu suka kalau aku amik duit RM1.Kalau aku ambil RM 10 tu, permainan akan tamat”

Sumardi: “haha ko budak paling bijak dalam dunia”

Moral Of the story:

1. Ramai yang merasakan lebih bijak dibandingkan orang lain, sehingga mereka selalu memandang rendah kepada orang lain. Sebenarnya ukuran kepandaian seseorang hanya TUHAN yang mengetahuinya. Alangkah bijaksananya kita jika tidak menganggap diri sendiri lebih bijak dari orang lain.

2. Perbezaan orang yang berjaya dengan orang kurang berjaya adalah, orang yang berjaya berfikir untuk hari esok, orang kurang berjaya berfikir untuk hari ini.




lawak ke tak?? lawak ke x,korang like jgk!! (haha..mengong la paksa2 orang..)..pasni nak godek2 lagi..:-p

No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...