I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, November 18, 2011

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul


Assalamualaikum..
Hari ni dah berapa kali kalian pergi toilet? hehe..Tiba-tiba nak tanya pasal tu kan..malu la nak habaq..Tak pa, tak kira pun tak pa..yang penting setiap kali kalian pergi toilet tu, ada baca doa tak? Kalau tak hafal, atas ni CK dah letak DOA MASUK TANDAS..

Berkait dengan tajuk, CK nak share mengenai bab KEBERSIHAN today. Baca doa tu..Dapat menghindarkan diri dari gangguan syaitan macam-macam jenis jantina. Kita dok syok membuang ape-ape yang patut, syaitan pun dok syok je membuang kat atas kita..Mana la kita nampakkan..then nak pergi solat pulak..So, baca la doa masuk tandas ye..


Lepas membuang hajat tu, cuci la bersih2..jangan tibai tisu je..adooii..pening-pening..Hello..menyucikan kemaluan selepas membuang hajat itu penting tau..!!! Emm,CK ada share sedikit maklumat daripada sumber-sumber yang lain..baca la sampai habis ye..

Sememangnya, kita mencuci dengan bersih tapi bersih bukan bermakna cara kita tu betul. Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutamanya di bahagian sulit. Selain untuk menjaga kesihatan ia juga penting untuk memastikan amal ibadat kita seharian di terima.

Kenapa penting untuk kita bersihkan kemaluan kita dengan betul?

Ramai orang merasakan diri mereka cukup bagus dengan banyak amal ibadah, bersedekah dan lain lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.

Saidina Abu Bakar pernah hendak menyembahyangkan mayat seorang lelaki tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya orang membukakannya. Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.

Saidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya. Tetapi ular itu tiba tiba berkata-kata, Katanya” Apakah salah ku kerana aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan” Diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya setelah selesai membuang air kecil.

Sebagaimana sabda Rasulullah SAW:
“Sucikanlah dirimu dari air kencing, kerana sesungguhnya sebahagian besar seksa kubur itu disebabkan olehnya”. (Hadits Riwayat Ad-Daruquthni)

Sumber : Firdauskasim.com

Jadi macam mana kita nak bersihkan diri dengan cara yang betul?

Lelaki dan wanita berbeza caranya. Bukan basuh sekadar dengan air dan asalkan bersih je. Ada caranya..



Betul atau tidak cara kita selama ini ? Kalau yang tak betul tu jom sama-sama betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang betul.


p/s: Oppss..Kalau ada yang kata CK post somting yang agak lucah, korang tolong fikirkan bahasa yang lebih sopan ye..hehe..^_^..Ambil maklumat yang penting..(Tapi rasanya semua penting kot..)

Sumber : Banyak..Dan kebanyakannya semua sama je..pakat2 copy paste kot, sama cam CK but CK edit sikit2 ikut versi CK la yerk..hehe..ni salah satu sumbernya..Pemaniskata


No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...