I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 16, 2011

BiaR JaDi KaKTuS

Salam buchuk2..
aku jalan2 kt pusanika td..nmpk la ada org jual buku..
cadangnya nk g ngorat usha2 la jgk kn walaupun xbeli kn..
sblum smpai,aku dah nmpk kwn aku kt hujung sna..
dia datang..
dia cakap..
"huda,ada buku kaktus la kt sna.."
aku kata.."mana2??"
"kt sana tu...tajok dia BIAR JADI KAKTUS..hehe..watak dia firdaus n syakila..alaa..npe bkn nama huda.."
aku pon ape lg..merangkak berlari la cpat2 nk tgk buku tu..

yes!!!
aku dah jmpa buku nih..tapi.....
nape nama aku hanya di muka depan..nape bkn watak di dalam...
kecewa jap..:-(
kwn aku tnya, "huda xnk beli ke??huda nk beli la tu..beli la huda..."
aku jawab, "xnak la..huda just nk tgk je.."
dalam hati sebenarnya tersentap..
bnyk perkaitan yg berlaku..emm..

pe2 pun aku suka,nama aku jdi tajok front page..ahaaakk..
haaa..bwh tu ada sinopsis cite nih..baca la korg..
jgn rsau,cite nih xsama ngn cite kisah diri aku..ahuukk..
tapi aku tringin sgt nk menulis tntang kisah hidup aku sendiri..
boley jadi cite novel jgk nih..


Cinta Syakila dan Firdaus ibarat bintang-bintang yang bergemerlapan. namun perjalanan hidup sebenarnya tidaklah seindah impian dan harapan..

Dek tidak tahan menanggung penderitaan demi penderitaan, Syakila mencari keadilan dan kebenaran yang seakan-akan tersembunyi. namun pencariannya terkandas bila dia diburu oleh Datin Habsah, Seorang wanita wanita korporat yang bersikap mata duitan. Tawaran satu juta ringgit malaysia daripada Dato Tengku Amir terus membuatkan Datin Habsah ingin terus memburu gadis itu hingga ke lubang cacing.

Syakila ibarat kaktus yang teguh walaupun kemarau melanda. Tika dirinya longlai, muncul Azlan yang berhatri mulia. Lelaki Budiman itu sering menghulurkan bantuan tanpa mengharapkan bantuan.

Pengorbanan setinggi gunung itu membuatkan Syakila dalam dilema. Dia tahu lelaki itu mencintanya sampai mati. tetapi bagaimana pula dengan Firdaus? Lelaki itu nyawanya..


Ya, lelaki itu nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..
nyawanya..!!!!!!!!!!
akuuuuu????????????????

No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...