I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 14, 2012

Hidup Itu Indah-Perancangan Allah

Aku minta kepada Allah setangkai bunga segar,
Allah memberiku kaktus berduri ..
Aku minta kepada Allah kupu-kupu nan cantik,
Allah memberiku ulat berbulu ..
Aku sedih, kecewa dan bertanya tanya ..
Betapa tidak adilnya Allah kepadaku.

Namun seiring dengan berjalannya waktu ..
Kaktus itu berbunga indah ..
bahkan sangat indah..
Dan ulat berbulu itu membesar dan berubah, menjadi kupu kupu yang amat cantik ..


Inilah jalan Allah ..
Semua indah pada waktunya ..
Allah tidak memberi apa yang kita inginkan,
Tapi Allah memberi apa yang kita perlukan.. Subhanallah.

ALLAH tidak pernah menjanjikan bahawa langit itu selalu biru...
Bunga selalu mekar dan mentari selalu bersinar....

Tapi ketahuilah bahawa ALLAH selalu memberi pelangi disetiap badai...

Senyum di setiap air mata..,berkah disetiap musibah dan jawaban di setiap do'a...

Janganlah pernah menyerah....teruslah berjuang......
Hidup bukanlah satu tujuan..,melainkan perjalanan.....
Nikmatilah..........

"Sesungguhnya diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik kecuali dengan kefakiran. Jika AKU lapangkan rezekinya, maka imannya akan rosak. Diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi kaya. Jika AKU membuatnya fakir, pasti imannya rosak. Diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi sakit. Seandainya AKU sihatkan, imannya pasti rosak. Aku mengatur hamba-hambaKU dengan pengetahuanKU terhadap apa yang ada dalam HATI mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Lembut."

Hadith Qudsi

Sumber : Rakan yang berkongsi..


*Sekadar share dari orang lain punya..sedap ayat ni..Dan ada kait dengan kaktus berduri lagi..Errmm..CK ada edit ckit..pepandai la kan..huhu..^_^

♥ Kalau like, klik like ♥

No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...