I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, February 17, 2012

Aku Dan Dia, Akhirnya Bersatu..


Aku sangat sayangkan dia..Benar!!..Aku terpaut dengan perwatakannya yang sopan, baik terhadap semua orang, lembut dalam bicaranya..aku benar2 terpaut kepadanya..Dan yang paling penting, aku cinta akan agamanya iaitu Islam..berpegang teguh pada ajaran agama..

Namun apa nak buat, hati masing-masing sudah terpaut..Aku sayang dia..Dan ternyata dia juga menyayangi aku..Kami saling menyimpan perasaan..Tidak diketahui orang lain..Biarlah ia menjadi rahsia kita berdua..

Namun kerana dek rahsia, ada hati lain yang mula menyimpan perasaan terhadap aku..Diluahkan perasaannya terhadap kekasih hatiku..Kerana kawan, kekasih melepaskan aku untuk aku bersama temannya.. "Kenapa sanggup awak melepaskan saya??"

"Kerana dia adalah teman ku..Saya ingin melihat temanku itu bahagia.."

"Dengan melihat air mata saya mengalir?"

"Saya masih dapat melihat awak apabila awak bersamanya..Awak akan bahagia bersamanya..........."

".................."

Kekasih, kau tinggalkan aku kerana temanmu..Mungkin melalui dia, aku masih mampu melihatmu dari jauh..Itu sudah cukup memadai..Jika itu mampu membahagiakan hatimu..

Namun apa yang dirancang tidak semuanya menjadi..Ayah merancang jodohku secara senyap dengan orang lain tanpa pengatahuanku..Itu sudah cukup untuk menghancurkan hati kecil ini..Aku menangis lagi..Aku dapat rasakan bahawa aku semakin jauh dengan kekasihku..Kekasih yang mengasihimu ya Allah..Allah, apakah sebenarnya ujian ini..

Segalanya sudah dirancang..Kekasihku hanya terima dengan redha..Teman kepada kekasihku kecewa namun hatinya juga cukup kuat untuk menerima..Cuma hati ini yang begitu lemah..Tapi apa yang aku mampu lakukan??..Hanya mampu menerima..walaupun hati menangis dalam gerimis..

Aku bertemu dengan bakal tunangku..Aku melihat wajahnya..persis orang yang ku kenal..Ya, aku kenal..Orang ini yang pernah cuba menagih kasihku dulu..Tapi hatiku kuat untuk menolaknya..Aku benar2 tidak punya hati untuk bersamanya.. 'Ayah, tolonglah fahami anakmu ini..Anakmu mencintai hamba Allah yang lain..'.. Itu hanyalah monolog dalam hati kecil..tidak mampu didengari oleh sesiapa melainkan Tuhan Yang Satu..

Segala sudah tersurat..Aku ditunangkan dengan orang yang aku tidak suka..Namun tidak dapat dinafikan, dia baik terhadapku.. 'Aku minta maaf..Kamu bukanlah orang yang memiliki cintaku selepas Allah dan Rasul..'

Dia membawaku ke sesuatu tempat..Bukanlah tempat untuk berdua-duaan..tapi tempat untuk merehatkan minda dan pandangan..Tapi mindaku hanya pada pencuri hatiku..Dan pandanganku tertumpu pada satu susuk tubuh yang jauh dari pandanganku..Ya,dialah kekasih hatiku..Sekali lagi Allah temukan aku denganmu walaupun dari jauh..

Tunang membawaku pulang ke rumahnya untuk bertemu keluarga..Mereka melayanku baik..Ketika aku sedang membantu mereka mengemas rumah, ada seorang wanita datang mendekati.."Siapa yang ada dalam hatimu?"

Aku menundukkan kepala..serba salah untuk berterus terang..Tapi aku harus luahkan..terlalu pedih untuk menahan.."Kekasih hatiku.."

"Siapa dia kekasih hatimu?"

"Seorang pencuri hati yang begitu redha dengan takdir Allah.."

Tapi dari situ aku yakin perasaan aku..Dan aku pasti bahawa aku perlu dapatkan apa yang aku perlukan.. Pada hari untuk menyambut bakal menantu ayah, suasana cukup meriah..dari jauh aku melihat tunangku berjalan semakin hampir, hampir dan hampir..Aku bakal diijabkabulkan..Aku tak mampu untuk terus bertahan..Aku bangun dan terus berlari keluar..kecoh..Ramai yang mengejar aku..Aku tidak peduli..Aku tidak kisah andai ada yang berkata aku sengaja membollywoodkan kisah aku..

Aku menyeberangi sawah yang ada..rumahnya didepanku..Si pencuri hatiku juga ada di situ..Melihat wajahnya sudah cukup membuatku tersenyum bahagia..Di belakangku sudah ramai yang datang berkumpul, orang-orang yang mengejarku..Kini mereka tahu, siapa sebenarnya pencuri hatiku..Dan ayah bersetuju..Tunangku hanya tersenyum..Dia rela melepaskan aku untuk aku bersama dengan si pencuri hatiku..Dengan restu mereka semua, kami di satukan..Alhamdulillah..

* Hanya cerita rekaan semata-mata yang tak berapa pandai nak direka..huhu..

♥ Kalau like, klik like ♥

No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...