I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, October 31, 2010

SubHanALLAH

Salam kembali..
sambil2 aku dok termenung td,tiba2 tringat mcm2 peristiwa yang menarik n menakjubkan..
ape yang berlaku kt dunia nih..
pada masa yg akn datg???
kita xtau..

Dunia skrg,
kita sume makin alpa la..
aku sedar tu..kadg2 aku pun lupa..
tp Alhamdulillah..
tatkala aku lupa, ada yg dtg mengingatkn aku..

Kita sume sbenarnya sgt memerlukan org lain dlm hidup kita..
untuk saling mengingati dan melengkapi..
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

nape masih ada org yg sombong dan menganggap dirinya adalah sempurna???

~KEAJAIBAN DI DUNIA~
aku memang suka kumpul kisah2 keajaiban nih..
klu ada gmbar lagi menarikkan..
bknnya saje2 suka..
tapi pada masa yang sama,kisah2 ni bley membuka mata kita..
menginsafi dosa yg sedia ada..
menambah iman di dalam dada..
betapa berkuasanya ALLAH..
DIA bley menjadikan sgala apa yg dikehendaki-Nya..
subhanallah..

Sedikit perkongsian ini,namun marilah kita berfikir sejenak..


Apabila kita melihat batu terapung ini teringat pada teori graviti..
apakah ketika ini sudah tidak berfungsi lagi teori tersebut???
itulah kuasa ALLAH, Ia boleh mngubahnya dgn kehendak-Nya.
itulah teori "Qawariqul 'Adah" (yg mnyalahi adat)
berlaku dalam semua perkara dan keadaan dgn kehendak ALLAH..


Jadikanlah ini sbgai hikmah dan pengajaran untuk kita insaf dan memperbaiki diri serta mengingatkan tentang kebesaran ALLAH SWT..



Siapakah yang mampu utk naik ke atas udara bagi membntuk awan (sprti gmbr di atas) supaya menjadi tulisan nama ALLAH??



Gunung yang berbentuk tangan..ada sape2 yang ukir ke???


Gajah??


Kucing yg nyenyak tido..


sama ngn ikan..


Rusa minun air jap..


Wajah umpama seseorang yg sedg tido..


Sarang lebah dan kumpulan lebah mengukir nama ALLAH, ini di antara kebesaran ALLAH, yang pada manusia sering lalai daripada mengingati (berzikir) ALLAH. Makhluk binatang yang tidak berakal pun tau mengagungkan ALLAH.


SUBHANALLAH
terlalu banyak kejadian yang ingin aku kongsikn berdasarkan bacaan yg telah aku baca..
insyaALLAH,sekira di izinkan-Nya akan ku brkongsi sedikit sbnyk ape yg aku tau..
ini antara koleksi kisah keajaiban dari kehebatan ALLAH SWT..

Fikirkan sejenak..

3 comments:

muhammad arif shah said...

subhanallah..maha suci Allah..Allah yaNg maha mencipta...=)

kaktus berduri said...

bnyk lg dlm buku nih..tp nt2 la update ckit2..hehe..trus follow ye..^_^

A'ainAbirah said...

like!!!

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...