I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 31, 2012

♥ Kenangan Yang Terindah PPCS 2012 ♥ Bhgn 1

Assalamualaikum..

Lamanya CK tak datang tgk blog ni.. Dah bersawang agaknya.. Ni datang nak mengemas balik, nak sapu buang sawang ape sume..

Emm..lama betul menyepi.. Ada la sebulan jgk kan.. sibuk ckit.. Ada keje sebelum ni.. Ni baru berpeluang nak bukak tgk haaa...

Dah seminggu lebih CK meninggalkan tempat yang memberi KENANGAN TERINDAH bersama anak2, adik2 tersayang.. Akak rindu kamu dah ni..

Rindu dengan kenakalan kalian, gurauan kalian, suasana bising yang macam pasar... Haisshh.. Kalau bab bising tu, geram la jugak..hahaha.. Xpe la..nak wat discussion kan.. ( Discuss la sgt kaaannnn..)

Kalau sebelum ni, akak selalu suruh uollzz buat Jurnal@Diari setiap minggu kan.. Skrg akak nak buat jurnal untuk keseluruhan.. :)

Kalau adik2 datang PPN selama 3 minggu, kami Inst., TA, dan RA datang awal seminggu dari adik2 sume.. Selama seminggu kami ada taklimat dan buat preparation untuk adik2.. Gementarnya rasa nak mengajar dan menjaga anak orang ni.. Pengalaman yang x pernah ada, kena kutip dari orang lain serba sedikit dengan menadah telinga mendengar pengalaman orang, membaca dan mentelaah macam2..

Tak mudah dik kite nak mengajar orang ni.. Ilmu tu mesti kena betul.. Ye dak?

Semakin hari semakin berdebar bila tarikh pendaftaran semakin dekat. Risaunya.. Cukup ke persediaan yang dah dibuat? Ahhh.. Yakin boleh!!! (Walaupun mengalir la jugak air mata dek kerisauan yang melampau..) EEEEE..malunya nanges..huhu..


Hari pendaftaran pun tiba.. Masa pendaftaran tu dapat la jugak kesan beberapa student KP kan..hehe..Ligat je kami menghafal nama-nama student.. Dah jumpa student dari jauh pada malam tu.. Pastu terus blah pergi masuk makmal balik.. Prepare untuk esok.. Hidup Inst. dan TA KP memang kat makmal je siang dan malam..huhu.. nangeess...

Hari pertama pun tiba..

Hai...Assalamualaikum semua... (Mesti senyum..Yakin cun!!..muahahaha..)



Mendengar taklimat dan amanat daripada mama tersayang.. Kenal tak korang? Sape namanya? Sila jawab di ruangan komen..hehe..

Time ni sume cool jeh..Relax arr..

Jom masuk kelas memasing..


Kita berkenalan antara satu sama lain.. Tak berkenalan maka tak kenal.. Betul tak?

Hari pertama tak banyak sgt yang adik2 belajar.. Ingat lagi x experiment Plotting Trends? Hari pertama wat experiment ni..Cam serabut je kan..tapi best tak?

Gementar di hati tak hilang lagi walaupun dah lepas hari pertama.. Preparation dijalankan hingga ke malam untuk hari keduanya pulak.. Kehidupan tetap di dalam makmal..

Hari kedua pula...dan hari seterusnya..

Minggu pertama basic kimia.. Menarik tak kimia ni? (Sila jawab di ruangan komen jugak..muahaha..cam paksa gile..)

Belajar..Presentation..Belajar..Jawab soalan..Belajar..Buat eksperimen..Belajar..Pembentangan..Belajar..Menyanyi..lalalalala...

Best tak? Jawab cepat!!? kehkehkeh..








Ni tgh wat experiment Analysis of 11 Unknowns tu..

Dalam kelas KP1, time ni dorg ramai yang stress sebab buat asyik salah je..hahaha.. Akak memang suka korg stress.. Baru bestkan?


Tekunnya wat experiment..Ke berlakon ni sebab nak tangkap gambar? hihi..




Minggu pertama jugak adik2 ada Battle of The Periodic Table..
Stress tak buat lagu tu?
Sape yang ingat lagi lagu tu yg group uollzz buat?
Ce tulis ckit liriknya..
Kalau tak ingat pun xpe la..Tapi kalau lupa 20 first elements in periodic table ciap la..Babab kang..!!
huhu..garang giler..(tgn ke dada.. :-p)



Ni plak masa buat experiment Mystery Liquid From Area 51.. Apa jawapan yang korang sume dapat? Air? Distilled water? Dah tau properties of water? Apa beza air biasa dan distilled water?

Amboih...sampai ke sini nak soal anak murid..kehkehkeh..

Time ni ada yg buat muka cuak sebab risau.."Ni liquid ape la plak ni?"

Syamil tanya saya, kes tentang mystery liquid dalam paper yang saya edarkan tu dah selesai ke belum? Huhu, awak search la sendiri tengok.. :)

Ni semua dalam minggu pertama.. Ada banyak tapi akak letak ckit je kat sini.. Pada mulanya takut, risau, gementar, gelabah tak tentu arah.. Tapi lepas seminggu, sayang dan seronok dah timbul dalam hati ni..

Ramai yang tanya.."Bila nak start belajar kristal??"

Sabar..Sabar..Sabar.. hihi..

Emm..memandangkan entri ni pun dah panjang, malas la nak meleret sgt.. So, akak stop kat sini je la ye.. Kalau ada masa akak update lagi untuk minggu kedua dan ketiga..

Nak ke tak? Kalau tak nak, akak tak update dah.. Kalau nak, buat muka cam Chris dan Azril!!..muahahaha..


Ada nama syahmina kat situ..huhu..nampak sgt ciplak..haha..

♥ Kalau like, klik like ♥


No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...