I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, May 11, 2011

AkU DaN AkU, BeRSaMa KaLiaN

Assalamualaikum..
kali ni,aku cuma nak meluahkan perasaan hati..aku tau,xde orang pun yg akan baca entry aku ni..so agak privacy la kat sini..

Siapa aku???


Aku adalah seorang gadis yang berumur 20tahun 10 bulan..walaupun umur aku sudah lebih 2dekad,tapi perangai aku masih seperti budak2 (kawan2 aku la cakap..)..tapi aku memang sedar tu..aku tau kelakuan aku kadang2 tak matured pun..suka main2..it's not fun to be like this??aku cuma nak berhibur dengan kawan2..bukannya buat benda tak elok..cuma bergurau senda..dengan kawan2,aku suka untuk menjadi adik dalam grup tu..aku inginkan perhatian (iye ke?? aku pun tak sure plak..janji aku nak hepi2 je..)..aku nak orang di sekitar aku hepi je ngan aku..aku tak nak kawan2 aku tension bila berkawan ngan aku..seboleh2nya,aku nak sentiasa gembirakan dorang..sebab ape??? sebab aku sayang kawan2 aku..tapi ntah kenapa,aku kadang2 cedey ngan diri sendiri..mungkin ada yang tak selesa ngan aku..aku tak tahu macam mana nak puaskan hati semua orang..mungkin ada la..tapi aku tak tahu pun sebenarnya ada ke tak...

Siapa aku??
Aku juga kadang2 jenis yang tak penyabar..aku ni jenis yang tak suka buat benda2@hal2 yang remeh-temeh..isshhh (bila suh wat benda yg susah@complecated,tak tau buat plak..adoyaii..)..bila aku tak dapat ape yang menepati hati aku,mula la nak tarik muka 1000..bila ada orang yang wat hal ngan aku,aku mula la hot satu badan..rasa nak meletop je..xpe2,sabo..paling aku pantang ialah bila ada orang buat bising..adoiii..yang ni,aku pun tak tahu kenapa aku terlalu mudah nak marah..memang nak kena tengking la nih..kau ingat,tempat ni kau sorang je yang punya???isshhh..teruk jugak aku nih..BAD TEMPER!!!!..

TAPI!!!!
Marah2 aku,bengang2 aku,bad temper aku,ada ke aku marah korang??ada aku marah kawan2 aku??ada aku mengamuk dekat korang?? aku tahu,korang akan kata ada SEBAB memang ada pun kan..TAPI!!..berapa kali aku marah korang??dalam 100 orang,aku rsa ada la 2 3 org yang penah kena marah ngan aku..tu dah kira capai high level la kot..aku cakap aku ni tak penyabar..tapi aku tak sabar ngan benda2 je..yang remeh2 la..tapi kalau ngan orang@kawan2,aku rasa aku adalah orang yang sangat penyabar..hehehe..sabar ngan setiap perangai@kerenah@telatah korang sume..aku terima setiap perangai kawan2 aku sebab itu yang mencorakkan pelbagai kenangan,right??..lagipun kita ni manusia yang tak sama,so kena pandai2 la adapt ngan sume orang kan..kadang2 ada jugak la korang ni menguji kesabaran aku..tapi ntah la..sebab korang adalah kawan2 aku,aku tak sampai hati nak marah..sebab ape??? sebab aku SAYAAAAANNGGGG sangat kat korang..aku simpan segala rasa dalam hati ni..(kira kuat juga la wall hati aku nih..)..aku assume,korang xde salah pun ngan aku..sebab korg adalah hadiah yang sangat bernilai,yang ALLAH dah berikan pada aku..

Kawan-Kawanku sekalian..
Saya,Nurulhuda sangat menyayangi kalian..ntah kenape huda terasa sedih sangat saat menaip entry nih..huda sangat rindukan kalian..gelak ketawa kalian semasa kita semua sedang gembira..sedih dan tangis bila saat kita berduka..sebaknya dada mengingat kalian semua..bersama2 bertungkus lumus menyiapkan kerja (suke menangguh kerja kan kita nih..)..hangout sama2,jalan sama2,makan sama2..ya Allah..rindunya aku detik2 tu..adakah kita masih berpeluang untuk menikmati tu sume bersama2??..tolonglah jawab YA..huda harap,huda dapat merasainya lagi..tapi,kalau Allah lebih sayangkan huda??..air mata,sabar la..jangan kau menitis lagi..hati,tabah la..jangan kau cepat goyah dengan mainan perasaan ni..

Kawan-Kawanku..
Maaf,huda bukan sengaja mereka-reka kata untuk meraih simpati..ntah kenapa,terasa laju je jari2 ni menekan keyboard,terasa laju je hati ni menyusun ayat (walaupun ayat dah tonggang terbalik..)..tapi ni la luahan huda..ada sape2 yang terasa hati ke bila baca yang atas2 tu??huda minta maaf..bukan nak blame sape2..tu cuma kenangan sepanjang hayat huda..kalian adalah kawan yang terbaik bagi huda..all of you are the best..huda masih ingat masa sekolah rendah,ada kawan yang xsuka berkawan ngan huda..huda xtau sebab ape..bila huda dekat,dorg bisik2 kata jangan berkawan dengan huda..Ya Allah..betapa remuknya hati bila dengar kata2 tu..huda menangis kat belakang kelas..(ni bukan drama@sketsa@teater..time ni xmasuk kelab teater citra lagi..)..huda xtau ape salah huda..adakah sebab huda tak pandai??adakah sebab huda comot dulu?? (comot ke??)adakah sebab huda miskin??adakah sebab huda tak cantik??tak layak ke huda nak berkawan ngan dorg??terdetik dalam hati lepas dengar bisikan tu.. tapi xpe.. huda xde simpan dendam@marah@dengki pun kat dorg.. cuma kecik hati ckit je la..ckit je..

Bila jejak kaki kat sekolah menengah,baru huda kenal erti kawan2 yang sebenar..tu pun stat form4 and form5 la..kami rapat sangat..macam satu family dah..tapi huda nih memang kuat menangis..bila kawan2 cam menjauhkan diri,huda mula menangis..adakah akan terjadi macam kat sekolah rendah dulu??huda sangat takot kalau kawan2 pergi dari huda..kat matrik,alhamdulillah..huda xde masalah ngan kawan2..i'm happy with them..tiba masa huda jejak kaki kat UKM..huda ada kawan2 yang awesome..tak terkata betapa hebatnya kawan2 ni..kalian dapat rasa tak betapa bernilainya kalian dalam hidup huda??

Tanpa kawan2,huda bukan siapa2..sorg budak perempuan yang lemah,tak berkeyakinan,tak bersemangat,tak macam2 lagi la..kalian sangat bernilai bagi huda..excited berkawan ngan kalian,tu yang sampai jadi tak matured kot..yela,kecik2 dulu kan tak dapat jadi camni..hehe..lagipun huda manje2 ngan korang je..ngan orang lain tak pun..^_^..emmmm..huda nak minta maaf lagi kalau ada yang terasa hati ngan ayat2 yang kat atas....huda tau,huda tak mampu untuk puaskan hati semua orang..tapi huda cuba berusaha untuk puaskan hati kalian..kalau huda ada buat salah,tegurlah huda..huda sorg yang boleh menerima pendapat orang,teguran orang ^_^..

Maaf..
Huda minta maaf sebab tiba2 cakap2 camni kan..ni sebab huda terlalu rindukan korg..macam2 kenangan yang huda tringat..tau tak,lunch hari ni huda makan salad tau..cam kita makan ramai2 kat cafe FST tu..hehe..tgk salad,tringat kat korg..nak makan sama2 lagi..i miss you all like crazy..^_^



Hari tu kite jalan ramai2, bez kan berkawan..


Tapi lagi bez bile kite ramai2 bergurau senda ngan kawan kite tu kan, tu lar kenangan yang paling saye tak boley lupe..


Dari awal kite kenal sampai skrg pun kite still contact..


Esok2 bile saye dah xley jalan, saye nak awak sume iringi saye, mase nie saye dah xboley pgil awak sume mcm selalu, awak sume yang kena datang sendiri..


Mase nie jugak saye nak sangat hadiah dari kawan2..yela, awak sume tak penah bagi hadiah kat saye lagi kan3....


Bile awak sume datang, saye dah tak nak gurau2 senda tu sume yang selalu kite wat same2 or ape2 la..


Saye nak Al-Fatihah..


Awak sume bacekan untuk saye eh.. sebab saye dah xboley bace sendiri..


Pastu, bile ade orang letak saye bawah papan, awak sume jangan nangis2 tau..saye je boley nangis sebab saye kan memang kuat nangis..


Dan awak sume doa kat saye tau sebab pasni saye dah xley tegur awak sume..


Janji erk!!!


Friendship 4ever tau!!!..hidup memang sunyi tanpa teman,hidup juga xkan ada kenangan tanpa kawan2..


No comments:

Meh Baca Yang Ni Jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...